första dagen

idag är första dagen på mitt nya jobb och det kändes väldigt bra :)
 
först hade vi personalmöte och där vi gick igenom rutiner, regler etc. samt så fick jag hundar som jag ska ha som ansvar då fick ja 2 flattar, en ridgeback, en jack russel och en jämthund :) vad är oddsen ? jag brukar ju passa Alice och Ozzy som är en ridgeback och en jackrussel/dansksvensk gårdshund.. så det blev typ som att ha samma raser som jag brukar..
 
Sen att ja känner ägaren till ena flatten och uppfödaren till den andra flatten är extra roligt!
 
Efter mötet gick jag ut med mina pass hundar en sväng.
 
Vi tog en kort sväng med personalhundarna och släppte dem i en rasthage där de röjde satan haha de blev helt sjukt leriga efter det... å roligt hade dem.
Milton blev kär i en Grandanio ;)
 
När vi kom in fick Lucas gå på löpband i 20 minuter och mitlon fick gå 8 minuter, de fick även sig en varsin dusch efter deras lerbad i rastgården.
 
 
Jag har anmält bägge hundarna till lilla Stockholm i april med Bertil Lundgren som dömer.
Jag har även varit lite vild and crazy och anmält lucas till en lydnadstävling i Vällingby..
 
Så ser det ut här :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0