trött

är trött i huvudet..
 
har varit på kbt idag och då blir jag alltid trött i huvudet.
mkt för att jag nog granskar mig själv och är väldigt öppen när jag gått kbt i grupp, idag var sista gången på 14 veckors behandling.
 
kommer lite sakna det för på något vis har det nånstans varit lite kul att gå dit, kanske för att jag kunnat ge så mkt av mig och hm lärt mig lite.
 
ett ordspråk som varit roligt och smart:
"vad är det viktigaste? att ha rätt eller att det blir rätt?"
 
Idag fick jag också höra en rolig sak och det var en av psykologerna som frågade om jag uppnått något av att gå detta, typ att jag faktiskt gått 12 av 14gånger och jag svara att jag ändå är missnöjd att jag inte kom alla 14.. Han frågade då att målet var ju att komma 5 från början och det hade jag ju lyckats med och borde vara mer en nöjd att jag lyckats men jag sa då att jag var ju inte bäst, jag fick ju inte 14 av 14.. fick då till svars:
"ditt stora problem är att du startar en tävling och när den är slut ändrar du spelreglerna så du alltid förlorar..."
 
Det ligger något otroligt viktigt i dessa ord som jag tog till mig för det är så sant. Jag sätter upp ett mål och en plan, jag håller mig till planen och tar mig i mål med bra och ibland bättre resultat än vad jag satt från början men då ändrar jag lixsom spelreglerna och ser till att jag ändå förlorar efter de nya spelreglerna.. Något jag ska bära med mig och tänka på!
Där har vi ett bra svar på varför jag aldrig är nöjd, att jag alltid har förlorat. Det är för att jag ändrat spelreglerna i efterhand.
 
Hundarna mår himla bra, de är trötta efter dagarna på Dagis :) vilket jag tycker är väldigt skönt!
Lucas har gått långsamt på bandet idag på eftermiddagen, något som tog verkligen psykiskt på honom att gå väldigtväldigt långsamt istället för att vimsa iväg i snabb hastighet..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0