träning

Jag har kollat mkt på filmer om lydnad, ska verkligen sätta fart med lydnad nu på Lucas :)
 
Vill verkligen tävla med honom i lydnad detta år så måste verkligen finslipa detaljer!
 
Nu på kvällen testade jag momentet stanna och gå vidare, tog två gånger så fattade han vad jag menade, han är snabbtänkt den hunden :)
Det som jag tror jag behöver öva mest på är att när jag stanna ska han sätta sig ner utan kommando och läggande under gång tror jag också är en nöt att knäcka.
jag behöver även öva mkt på ingångar, alltså när jag kallar in honom så ska han ju runda och sätta sig vid min vänstersida, han sätter sig ju gärna framför eftersom jag tränat in det på apporteringen.
 
Nästa vecka ska jag försöka träna mest på ingångar så de sitter, samt fotgående i koppel. När jag känner att det sitter så går jag vidare till nästa moment.
 
Som sagt målet i år är att starta tre lydnadsklasser och ta titeln LP1 i stamtavlan :)
 
Milton skulle jag försöka lära sitta fint vid min sida men han hoppa mest groda min lilla studdsboll


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0