finaste

jobbat några timmar idag å så, det var full rulle på jobbet!..

Det blev en lite längre tur i stallet idag, borstade länge då hon fäller rätt mkt nu så man vill ju få bort det..
Sen bestämde jag mig för å rida dock longera jag först vilket var en bra ide, hon va super pigg å bocka å hade sig i typ 10 minuter, sparkade bakut mot stigbylgarna å ja for om kring.. Jag tänkte först att shit kommer inte va kul å sitta upp kanske skulle tömkört istället men satte upp iallafall.
ÅÅÅÅ va fin hon var som en helt ny häst hon har verkligen vilat sig i form. min lilla prinsessa!!

Hon var riktigt lätt i steget å arbetade på en mkt bärigare form en tidigare, lite stel i vänstersidan men mjuknade till efter en stund, travade mest å gjorde övergångar till skritt eller halt samt flyttade lite för skänklarna och red mjuka bågar.. åå jag vart så glad, tog bara en fattning i högervarvet å den va verkligen samlande idag jämfört med vad det brukar vara.
Nöjde mig där å skritta av.

Är verkligen jättenöjd och vill bara rida meeer!
Hon ska skos denna vecka å så hoppas jag på att Tessan är frisk på onsdag så hon kan filma lite när jag rider :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0