kvällen

Kvällen blev inte som planerat..

Kom till stallet för å ta hand om Mollie men Amandas häst hade blivit halt så de frågade mig om jag ville hoppa för Pontus istället för henne.
Jag tackade tillslut ja till träningen men hade inga ridbyxor så fick låna andra amandas ridbyxor. När jag skulle byta om vid skåpen så händer det som inte får hända. En av små tjejorna i stallet stod och gosade med Mollie i boxen och sen går hon där ifrån och glömmer stänga boxdörren, Mollie är blixtsnabb ut i gången och där står Sanne en ponny och hon blir arg såklart för att det kommer en häst farandes bakom henne å börjar sparka, Mollie får panik fastnar först i en pall och ramlar sen in i en parksoffa som vi har vid väggen i stallet, när hon väl kommer upp på benen så lyckas hon på något helkonstigt sätt få med sig en skottkärra mellan fram och bakbenen in i boxen panik galopperar runt i boxen med kärran å sen kastar sig ut ur boxen igen å sen lämnar vår lilla stall del ut i stora stallet där hon sen stannar å är i chock..

Allt gick som tur är bra, det enda som var på Mollie några enkla skrapsår på benen, skottkärran var sne i styrningen, parksoffan bara 3 ben kvar och pallen lika så.. Det kunde gått mkt värre än vad det gjorde och alla lärde sig en läxa, stäng boxdörrarna!!

Vi kollade så hon inte var halt och allt såg ok ut så jag tänkte att jag tar in henne på lektion ändå och vi börjde med trav hoppning, hon var riktigt fin och hoppade väldigt väl å igenom kroppen, först i början när hon aldrig hoppat trav hoppning med bommar så stanna hon å titta men sen flöt det på.

Hoppade även en linje med tre räcken, där vare turbo ilagd och vi var totalt osynkade med varandra, hon sprang å jag försökte bromsa ingen bra kombo.. å så brallade hon tusan efter ett hinder..

På slutet när hon lugnat ner sig å jag red bättre så fick jag riktigt bra flyt i linjen.
Vilken kväll det blev från att ha varit sjuk å tagit det lugnt till att det blev såhär..
Är ledig i morgon å på torsdag blir det jobb igen till och med måndag :)
Är taggad!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0