Sorry

Dålig uppdatering jag vet.. Men tiden räcker inte alltid till tyvärr.

I tisdags hade jag å Julia kvalitets tid i stallet så vi hann inte med å rida utan gick mest runt å prata om allt mellan himmel å jord helt enkelt!

Onsdagen så kom jag till stallet å pga missförstånd hade Mollie stått inne hela dagen, eftersom hon skulle skos å jag var orolig att hon skulle explodera så tömkörde jag henne innan skoningen.. Hon var fin framförallt i vänstervarvet som vanligt..

När jag var klar på sandö så åkte jag till norra för att först rida på mulle (Mollies halv bror) det var ett tag sedan jag red på honom i och han är egentligen inte min typ av häst längre.. När han var liten å jag red in honom ville jag ha honom ;)
Övade mycket temoväxlingar för och få honom kvickare i bakbenen och framme för skänkeln. Satt lite fast i vänstertygeln och hade svårt och ställa i galoppen, högervarvrt var han superfin! Red en sväng på honom i skogen oxå med Lucas som sällskap mysigt!
Sen tog jag cartan (eller mumin som vi kallar han ibland) vi skritta ut med Mia å Lena på en liten runda å sen tog jag några galoprejs på vägen så kul !! Går inte alltkd å göra sånt med Mollie så det e kul å låna nån annans häst å göra det med :)

Igår var det inte min dag så Mollie vilade.. sen tyckte jag hon kunde få vara ute då hon inte fick det i onsdags, jag tycker det är viktigt med hagtid!!! Det är viktigare att hon är ute än att jag får rida..


Hon kommer nog få vila idag oxå. Ikväll blir det vinkväll med brudarna från jobbet :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0