tankar

Tankarna far i huvudet.. känner mig så begränsad just nu i vad jag vill göra.
Pengar kan verkligen begränsa än, fick t.ex. vad jag skulle betala i försäkringspremie denna månad för förgående månad samt denna månad som kommer.. å där gick lixsom alla funderingar kring utställning i kras denna månad..

Då blir jag så ledsen, ibland kostar det mer än vad det är kul med att ha häst, det är så sjukt dyrt att man blir gråtfärdig å igår ville jag sälja för jag känner det är fan inte värt alla pengar.. så kul är det inte alla dagar i veckan för dom pengarna hon faktiskt kostar.

Det är ofta jag tivngar mig själv att ta mig till stallet å rida samtidigt som jag på något sätt älskar hästarna.. Jag har ju jobbat i över ett halvår med hästar å bara älskade det, men då har jag bara haft det i fokus å då är det skillnad nu är det att livet ska gå ihop med häst, hund och helttidsjobb och den machningen är verkligen inte enkel alla gånger å då vill jag lixsom bara skita i stallet för hunden å hans träning är roligare.. sen självklart älskar jag å hoppa samt tävla men om man inte har råd å göra det så spelar det ändå ingen roll..
Jag har ju inte råd å tävla denna månad mer än det jag är anmäld till.. sen så är jag ju anmäld till jakt läger med lucas å då får jag oxå prioritera bort utställning...

Jag vill så mycket men tid och pengar räcker inte tid, känns som att jag ibland bara ska bestämma mig för en sak å gå in för det helhjärtat.. istället för å göra lite av varje.
Svåra beslut.

Hästarna har alltid varit mitt liv men inte alltid min drivkraft på senare år, det är ofta jag haft svackor å inte vill rida längre sen har jag ändrat mig å fortsatt.. det går verkligen i vågor.
Men med Hund har jag aldrig tröttnat, jag har alltid velat träna och nå mera mål kanske för att jag inte hållt på lika länge? eller bara för att mitt intresse är större för hundar än hästar nu?

Det är så mycket tankar och beslut just nu som jag måste komma fram till om hur jag vill göra, men det är inte första gången jag tröttnat på hästar och faktiskt inte vill rida mer.. Eller jo jag vill rida, jag vill hoppa och tävla men inte allt det andra trista så som mocka, vardagsrida å sånt. Men att hitta en sån häst som jag kan göra det med är svårt och då ska man rida någon annans häst och inte bestämma själv..

Ja, men att sälja iväg mitt arbete, mina mål å en älskade individen Cara Mia känns så fel samtidigt så rätt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0