Dagen

Denna dag har varit helt underbar, har verkligen haft kvalitetstid med mina djur och med mig själv!

I morse började jag dagen med lite slöhet framför datorn innan jag satte fart mot stallet, där väntade två hästar på att bli omhändertagna :)
Jag mockade åt Hubbe och Mollie, samt fyllde på alla vattenhinkar, gjorde höpåsar å fixa hubbes luzern!

Sen tog jag en liten joggingtur på Hubbe i ridhuset som känns så fräsch för sin ålder (23år) och som hela tiden gått msv hoppning sen han va typ 6 år, jag tycker denna ponny är så ball! haha gamla farbrorn :) <3 han borde få diplom som väldens bästa tävlingskompis som verkligen kört på hela livet med nya ryttare hållt sig kvar i ramljuset! finaste Hudson Bay!

Mollie fick som jag skrev tidigare en vilodag idag efter gårdagens äventyr, det var hon värd! men pussa lite på henne innan jag åkte.

Sen åkte jag direkt till Hålludden för lite apport träning! Å Lucas var så laddad å glad, övade mkt UT-tecken då det inte sitter fast insåg att det här med stoppsignal innan jag ska ge UT-tecken triggade honom då han på något vis såg det som en startsignal, varför vet jag inte men jag skratta ett par gånger åt det...
Gjorde några linjetag oxå! Dagens avlämningar har varit så toppen, nu springer han raka vägen in och lämnar nästan alla i min hand innan han får bollen, är så glad för att ha tränat för Anna som gett mig så mkt tips om hur jag ska fixa å trixa för att komma till en positiv träning med min hund! En gång när bollen inte lockade utan han rajja runt i skogen å leta efter flera dammys så började jag gå åt ett annat håll å när han kom å sprang förbi mig så vände jag igen å då sprang han förbi igen då vände jag igen å gick då tillslut så kom han på min vänstra sida och gick brevid mig å la den i min hand, då slutade jag träningen å var otroligt nöjd!

Nu på sen eftermiddag har jag försökt mig på och baka en jävla morotskaka, går sådär vill jag påstå den har svällt över kanten tog en förliten form.. suck men då vet jag till nästa gång hur jag ska göra ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0