Fascinerad

Jag är fascinerad av denna tjej: NellieBerntsson.se hon är 11 år gamal och driver sveriges största hästblogg och även ligger på typ 19 plats som största bloggare oxå där hon slåss i toppen mot pernilla walgren, kissie, blondinbella m.fl.

Jag hade faktiskt för ca 4 veckor sen ingen aning om vem hon var utan fick höra bara att hon var med i ponnyakuten på barntv och att hon bloggade samt var sponsrad av hööks.
Jag kollade in bloggen och insåg shit hon är ju jättestor bland yngre tjejer. Tänk vad internet kan göra med dagens barn och ungdomar, en helt vanlig tjej startar en blogg och efter ett tag så blir hon jätte känd.

Jag undrar vad det egentligen är som gör att alla vill läsa om just henne, vad är det hon skriver om som drar läsare? Jag själv har ju börjat följa bloggen och varför vet jag inte då jag egentligen inte brukar läsa saker som inte tillför mig, men på någotsätt så tillför ju hon mig något. Jag tror mest det beror på att jag är åter igen är fascinerad över hur hon lyckats få så många unga tjejer att gilla henne och till och med gör filmer om henne med bilder. Tänk vilken makt hon har över andra människor liv för att dom är så fästa vid henne nästan som de vore kära i henne, det är som att det inte finns något annat i deras värld.

Samtidigt blir jag nog lite rädd oxå för de där tjejerna som gör filmer och skriver på hennes blogg att hon är deras liv och deras liv är förändrades tack vare henne. Det känns nästan lite farligt. Att de inte klarar av om hon inte svarar på deras kommentarer eller mail, dom e ju lite för på och man undrar egentligen hur de mår. Om Nellie t.ex. blir sjuk och slutar blogga vem ska de då fylla sitt liv med? Internet idaq är farligare än vad man tror.

Återigen tycker detta är en cool lite tjej som verkar vara otroligt jordnära och ha koll på livet trotts sin unga ålder, hon skriver på ett otroligt moget sätt om hur hennes tankar och värderingar står någonstans.



Kommentarer
NellieB

Sv. Tack va gullig du e. Sitter på hotellet å ska om en timme åka på tävling. Blev sjukt glad för d du skrev. :D

Mitt mål m bloggen har d senaste blivit att lixom visa att en vanlig tjej kan lyckas. Kan jag, så kan du. Brukar skriva d hela tiden.

Skriva om mitt liv. Jag HATAR orättvisor å sånt som e elakt. D skriver ja oxå om. Mobbing å visa att alla e olika ... men ändå lika mycket värda.



Kram å ha en bra helg"

2012-02-17 @ 10:46:19
URL: http://Nellieberntsson.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0