Hudson Bay


Hudson Bay

När jag läser eller hör det namnet tänker jag på vilja, styrka, mod och uthållhet.
Vilken ponny det är, han har år ut och år in hållt sig till svårklass hoppning.
Han har gått NM, SM, Baltic cup ja listan kan nog göras lång då han idag är 23 år och lika pigg som han vore 5 år fortfarande. Han har tagit olika ryttare till toppen.

Första gången jag kom i kontakt med hubbe var för flera år sen, jag stallade upp min ponny i ett stall där han bodde och då reds av Josefin Lindblom som jag snabbt blev kompis med!
Jag fick då för första gången i mitt liv följa med som hästskötare till de stora tävlingarna på strömsholm och lite andra tävlingar, jag fick se denna fantastiska ponny tävla lagsm och gå svår hoppning då han var 15-16 år gamal.
Jag kommer ihåg när vi skulle veterinärbesiktia honom på strömsholm och veterinären fråga om det verkligen var sant att gamla "Hubbe" fortfarande höll sig kvar ibland elitponnyerna.. jojo det gjorde han :)


Nu har jag fått komma i kontakt med Hubbe igen då Jossans lillasyster köpt tillbaka Hubbe och han står uppstallad i det stall där jag ställde Mollie och still going strong, han hoppar fortfarande LA-MSV vilken ponny!

Hubbe vet hur bra han är å det tycker jag är så härligt, han vet att han är bäst..
Jag tycker denna ponny borde blir utmärkt lite extra med tanke på vad han gjort under hela sitt liv och att han än idag kämpar på med sin ryttare, all heder åt Hubbe som hjälpt så många ryttare att få rida på hög nivå han är en kämpe!



Ni kan följa Hubbe och hans vardag på Julias Blogg 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0