Hundträning

Fick bara plötsligt anfall att jag ville ut å träna i eftermiddags solen å då e det ju tur att Lucas oxå ville det, haha.

Dock märktes det idag att han va lite trött efter den nya träningen han jobbade ju trottsallt i lördags 3 timmar med två andra hundar, igår ca 1 timme ensam så lite mindre fart in idag men dock väldigt positiv :)

Började med två linjetag där jag la ut två st dummys, glädjande tog han en utan å byta och kom in å lämna av, hämtade den andra sen oxå utan problem! framsteg!

Sen körde jag på med det nya tecknet för honom UT-tecken å det gick så bra idag! är så nöjd!

För att sen utöka hans hjärna med lite minne så la jag ut en dummy på ett ställe och sen en på ett helt annat, skickade honom på UT-tecken på den jag la ut sist och gick sedan tillbaka till det ställe där jag la ut den första och skickade på ett linjetag. Han hade stenkoll på grejerna så jag slutade där med ännu en underbar träning med bara bra saker i bagaget!Jag är mest nöjd med att han kom ihåg då han ibland har svårt och minnas flera fall platser eller om man gör något i mellan men idag var han helt med på noterna!

Duktiga lilla hund började lära sig å det är så kul och se vad lite träning kan ge!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0