Jaktträning

Idag har jag innan jag red varit på jaktträning!

Det gick så bra, dock lite ledsen över att jag inser att jag tränat för dåligt för en start i vår på jaktprov.. kändes lite ledsamt men bara å se frammåt å träna mera för kanske ett prov i höst i stället.

Vi var hos Anna Eriksson i nykvarn och tränade tillsammans med Anna och Saga samt Anna å Hilda :)
Vi trotsade dåligt väder och körde på underbara fina barmarken :) Först körde vi lite lydnad där vi gick på led å kasta dummy och sen gick vidare, när det passade fick en hund hämta..

Lucas e ju fortfarande ung å glömmer snabbt bort sig, så för honom får man påminna om det går förlång tid innan han får hämta.

Sen fick Lucas lära sig ett nytt tecken "ut"-tecken å det gick ganska bra faktiskt, tänkte köra klockan på honom nästa vecka så kan jag börja smått dirigera :) idag var han mkt snabbara att komma tillbaka till mig å inkallningsträning har verkligen gjort nytta <3

Sen fick Lucas känna lite på vilt igen å det är ju så spännande, han verkar dock inte riktigt ha koll på att man ska hämta och sen komma å lämna, men vi fick med oss en and hem av snällaste Anna så vi kan träna!

Efter det vart det obligatorisk fika :) innan vi fortsatte med linjeträning, dock var Lucas så trött då att han började flamsa och ha sig så då fick han bara sitta passivt istället å titta på sina två kompisar som fortsatte.

Jag är överlags nöjd med dagens träning, jag saknar lite min Alfons som bara gjorde allt direkt i samma stund som man lärde honom något.. en men Lucas skötte sig väldigt bra och jag får kämpa på med träningen ordentligt nu så vi når målet med en provstart i år i vilket fall :)


Bild från idag som Anna tog :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0