Träning

Är så sugen på träning av Lucas!

Det har ju töat massor i helgen så jag tänkte försöka sparka mig ut i veckan å träna ordentligt, måste verkligen komma igång nu så jag kan starta i nybörjarklass i år gärna redan i vår, men det kan bli för svårt.

Måste hitta lite fåglar å träna med oxå, önska att jag kunde gå ut å skjuta några, haha :P ;))

Är iallafall anmäld till retriever ungdoms läger i vår och hoppas på å komma med där, var ju med för två år sen med Alfons <3
Så jag känner att jag e på g igen, varit lite loj sen Alfons försvann å så men Lucas e duktig.

Idag har Lucas fått träna massa inkallning då det uppenbarligen har glömts av lite, jag har inte tränat ordentlig med det.
Så jag hade pipan med mig å när jag tyckte han började gå förlångt bort så vissla jag och när han va på väg in kasta jag en tennisboll (Lucas älskar det) jag e lite emot att alltid ge godis vid beröm å tränar sällan med bara godis..
Efter ett tag blev han lite väl att han sprang i väg å vände sig om å hoppades på att jag skulle vissla såg lite ut som "Hallo vissla då, så jag kan komma å få min boll" Tycker denna träning gav resultat då det kom en kvinna på skidor som lucas rusade emot i full fart, först ropa jag nej lucas å han reagera inte å sprang vidare då visla jag en gång tvärnit å han vände tillbaka till mig så jag vart väldigt glad! träning ger färdighet å man kan inte fuska!



Kommentarer
gotlandsryttare Karro

jag tycker PA3 är sviin kass!

2012-02-19 @ 22:19:25
URL: http://karroannie.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0