Utrustning

Tävlings utrustning

Till tävling använder jag en Charles Owen hjälm, den är stilren och skön!
 

Jag har en blå Pikeur kavaj med ljusblå och vit kant vid kragen special beställd från Skara Hästsport
Jag köpte den 2006 och är fortfarande mkt nöjd med den!

Jag har vita ridbyxor och favoriterna är självklart från Pikeur.

Stövlar beror på om jag tävlar i dressyr eller hoppning, men jag använder mig av tretornstövlarna i hoppning för bästa fäste i sadel och mountain horse läderstövlar till dressyren då det ska vara stilrent och snyggt.

Jag har alltid uppsatt hår när jag rider och ibland stoppar jag in allt hår i hjälmen för att bli så lite störd som möjligt.

Hästen får alltid ha sin vanliga utrustning så som sadel, skydd och träns för att de ska känna sig hemma, sen använder jag mig av huva för att minska ljudnivå med machande schabrak. Tidigare har jag haft John Whitikers uppsättning med samets schabrak och huva med ljusblå kant men har nu gått över till kingsland.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0