Vänskap

Vad betyder ordet vänskap för dig? Vad är en vän för dig? Vad är en kompis för dig?

Tycker att det finns inget rätt eller fel svar på den frågan då vi alla tycker olika men för mig har orden olika betydelser.

Vän.
En Vän för mig är en person som man kännt ett tag, man delar allt med en vän. Man kan ringa sin vän vilken tid på dygnet med bra och dåliga nyheter. Man kan skratta tillsammans, man kan gråta tillsammans, man kan bråka med och sen bli sams igen. En vän är helt enkelt en person i ens liv som man vågar visa alla sina brister och fel för och den accepterar dig för den du är, det är en person du kan visa känslor för och den kommer aldrig att dömma dig. Det är en person du kan våga göra fel inför och förhoppningsvis alltid förlåt. Man behöver inte ha många vänner det räcker med ett fåtal starka vänner så klarar man sig, jag har nog bara 5-6 vänner. En vän kan man alltid lita på.

Sen finns det vänskap med djur som är svårt och beskriva om man själv inte har djur. Jag är bästa vän med min hund, han finns alltid där som en trogen följeslagare och han älskar mig för den jag är oavsett vad jag gör, om jag är arg så e han glad, om jag e ledsen så e han glad, om jag är stressad så är han glad, om jag är glad så är han glad. Han är glad 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan 365 dagar om året. Den vänskapen är något jag älskar och inte klarar mig utan.

Kompis.
En kompis för mig är en person man kännt kort eller lång tid, man har alltid kul med sin kompis, vi skrattar tillsammans. Men jag berättar aldrig mina problem för en kompis, en kompis ser sällan mig gråta och när man bråkar med en kompis så kan det vara så att man aldrig mer blir kompis med den. En kompis ringer man bara dagtid för att hitta på något kul . Kompisar har man många av.

Sen finns mellantinget
Vän/kompis relation, de som vet lite grann men inte allt, som stöttar ibland men inte alltid. De som man kanske en dag vågar släppa in och lita på till fullo och bli vän på heltid..

Å så finns det dem som man varit vän med så länge å vuxit upp med som är som en familjemedlem, som man retas med å sånt oxå.. :)

Det har tagit tid för mig och hitta mina stabila vänner, det har varit svårt och hitta de personer man kan lita på. Det är svårt och hitta de personer som passar ens livstil. Dom vänner jag har idag är de bästa man kan drömma om, de finns alltid där och ger mig uppbackning när jag behöver det och även de dagar jag inte ber om hjälp men behöver en klapp på axeln så vet dom det å kan ge det ändå. Ni är så otroligt underbara och jag kan bara tacka er för alla samtal, ord och liknande för det ni gör för mig är något jag är så tacksam över.
Ibland kan jag känna att jag inte ens förtjänar er..



Kommentarer
nina

Ja, jag vet att jag är dålig på att kommentera eller ställa frågor men jag läser alltid och tycker att det är jättekul och intressant. Speciellt unghästträningen :)) Lycka till med din blogg och att du får många läsare. Naturligtvis är det kul att läsa om Lucas också och din träning med honom !!!

2012-03-01 @ 07:40:37
Jenny

bra inlägg! (y)

2012-03-01 @ 09:52:02
URL: http://jedressage.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0