Flatcoated Retriever

Jag har ju som alla som läser denna blogg vet en hund, Lucas och han är av rasen Flatcoated Retriever.

Jag har valt den rasen för att jag letade efter en sportig hund som påminde om Golden fast med mer fart i och hittade då denna ras.



Flatten som det oxå kallas är en apporterande fågelhund med mycket fart å fläckt i, en flatt kräver mycket arbete och träning för att vara nöjd. Jag tycker flatten är en väldigt bra allround hund som är pigg och med på det mesta man hittar på. De är alltid glada och vifftar alltid på svansen i väntan på nya uppgifter.

 

Jag tycker det är otroligt roligt och jobba med mina hundar då de alltid är pigga på å få träna, de är alltid glada och öppna för de uppgifter jag ger dem. De tycker alltid det vi hittar på är roligt. Det är otroligt kul och ha en kamrat som alltid älskar livet och vad det kan erbjuda man blir otroligt glad själv över att vara med sin hund.



Kommentarer
NellieB

Sv. Du hittar ponnyn på linnolsson.se ;)

2012-03-01 @ 21:42:49
URL: http://Nellieberntsson.se
nina

Kan bara hålla med :) Det kommer alltid att vara flatte för mig ! Glada, positiva, snälla och mycket fart men kan också vara ena riktiga soffpotatisar !

2012-03-03 @ 07:42:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0