Fredag

Gick ut idag i skogen ingen på morgonen för å träna det som blev avbrutet igår, lite samma idag med att han inte springer rakt ut, utan börjar sick sacka efter en bit, jag förstår honom att han tycker det är svårt och bedöma var den ligger för till och med jag har svårt å bedömma avståndet där jag står..
Man har inte riktigt något å ta fäste på med ögonen så det gör det verkligen svårt.
Här ser ni hur det ser ut där jag skickar på linjetag:
 

Sen körde jag klockan på riktigt för första gången å han gjorde det riktigt riktigt bra, jag hade 3 st dammys ute.
Bild på klockan:

För och förklara bilden så är den rosa pricken jag :), svart är såklart Lucas, de andra tre är dummys.
Lucas sitter med blicken å kroppen mot mig sen bestämmer jag vilken han ska få ta genom tecken, jag börjar alltid med den sista jag la ut då den lite har mest drag kraft från honom då den minns han bäst så för att få minst strul så skickar jag på den som i detta fall var bakåt, då lyfter jag bägge armarna över huvudet och öppnar handflatorna å säger "UT" då får han springa och hämta den och komma å lämna av den, sen sätter jag tillbaka honom på samma plats å så skickar jag honom åt den som passar och då tar jag ut armen rakt ut från kroppen och säger så å visar med hela kroppen åt vilket håll jag vill han ska åt genom att även flytta med den foten åt det hållet han ska åt.. hoppas ni fattar min dåliga förklaring.
När han sen lämnat av den får han gå tillbaka igen till samma ställe å ta även den sista.
Detta gick riktigt bra idag så efter det så var jag nöjd!
Svåraste i klockan idag var att den lila dummyn låg in under granarna för det blir som e vägg som han ska ta sig igenom det gick bra in i "väggen" men att ta sig ut verkade va lite svårare men han löste det iallafall!


Tömkört Mollie idag oxå, det gick bra hon va lite strulig men kom på ett knep för å ta mig förbi det problemet :) duktig liten häst får mer och mer ork för varje dag, tvättade även av hennes ben idag i spolspiltan för första gången på länge hon skötte väldigt bra :)

Jag e så taggad inför träningen med Lucas i morgon!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0