Jaktträning

Först tränade jag Lucas i en timme, å han var sååå duktig jag är riktigt stolt å nöjd över honom idag.
Valde först att köra markering på ett ställe där vi stod på gräsäng och sen ett väldigt djupt dike med vatten i å sen uppförsbacke med skog, kan säga att det var väldigt svårt för Lucas å uppfatta.

Sen la jag ut två st som ett linjetag gick en bit tillbaka å slängde två markeringar på två olika ställen, skickade först på den förstslängda markeringen men han blev lite stöd av att det kom en hund gåendes å tog istället den sist kastade markingen och sen skickade jag honom på den som jag ville att han skulle ta från början, efter det gick jag tillbaka till linjetaget och skickade honom på det. Lite tramsig med inlämingen där men annars hade han full koll på vart de var någonstans så där var minnet med oss :)

Jag provade en gång om UT tecknet fungerade och det gjorde det galant idag :)

Sen kastade jag en markering igen upp i skogen där jag började och sen gick jag iväg ganska långt till en annan typ av skog och körde två markeringar, detta va svårt för lucas å uppfatta hur långt jag gått och så var det ett dike mitt upp i allt. Efter mycket letande hitta han den första å lämna in den, men andra gången han skulle ut va lite svårare i mitten stanna han å titta på mig, då gav jag honom UT tecknet å så såg jag hur han fundera i 2 sek å sen va det som att poletten trilla ner å vips så sprang han längre ut å fann det han skulle :) såå duktig


Lucas på väg in för att lämna första markeringen! :)

På vägen tillbaka tänkte jag kolla om han mindes markeringen med det gjorde han inte så skickade han på ett linjetag och han hittade den då!
Trött å nöjd hund, glad å stolt matte!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0