lördag..

Började morgonen med ett pass i stallet, red lite på min lilla fröken som idag va inte så där super fin som här om dagen men ändå okej.. tror hon hade lite träningsverk från igår om jag ska vara helt ärligt.
Skulle passa bra å rida ut nån dag med lämpligt sällsakp tror jag.

Sen tog jag bilen å for till Salem å plocka upp Anna med Hedvig och Hilda för att sedan åka vidare mot Nykvarn och Anna m.fl!

Idag började vi träningen med mycket lydnad och Lucas var till en början väldigt ofokuserad å ville helst hälsa på alla andra.. vi stod och gick på linje tillsammans å sånt där trist som man måste öva på, sick sacka runt andra hundar å kasta dummys som de inte får hämta å sånt..

Efter det satte vi alla hundar i gräset å då kom första stora prövningen då han skulle sitta kvar med de andra hundarna medans vi gick ut å la ut de olika sökområden.. Men jag tänkte att lucas är sååå van vid att vi alltid gör så hemma så jag hoppades verkligen på att han skulle förstå att det va precis som vanligt även fast det satt massa andra hundar där å ev. nån pep skulle han lära sig å inte bli för triggad av det.
En bild på alla hundar:


Sen las det även ut i skogen och det avlåssades ett skott.
Jag tog i rygg på en annan tjej med hennes labbe hane när hon skickade på linjetag så Lucas skulle få friska upp sitt minne lite.
Skickade honom och han for ut som en kattapult, hade lite strul med när han tagit den första så böt han en gång å va lite tveksam om han skulle komma in men körde på mitt knep om att börja gå där ifrån å då kom han direkt!

Sen var det några som hade markeringar med skott som störning och ja i största allmänhet hände det grejer hela tiden runt oss.
Men jag skickade honom ett par gånger på de olika områdena och han skötte dagens träning såå bra, han slutade byta, han kom in direkt och ville lämna av, han mindes alla områden utan problem trotts flera skott och massa andra hundar..

Sen tog Anna fram kråka åt Lucas som först som vanligt var lite skeptiskt tills han såg att jag började gå tillslut tog han med sig den å kom efter mig springades med den å vilken lättnad jag kände när han tidigare inte riktigt förstått att han faktiskt får bära fåglar :)
Så han fick även leka med Anna å en and som han oxå tyckte va kul.

Jag är så nöjd efter idag då jag tränat hela veckan å det har gett så mycket tillbaka, jag lyckades korrigera honom i rätt tid när han gjorde fel fast han var långt ifrån mig och att avlämningarna bara blir bättre och bättre samt att han faktiskt ville apportera fågel idag och komma med den till mig! Jag är så stolt över min hund!

Sen har jag även hunnit jobba fram tills nu så lite trött är jag nog minnsan... :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0