onsdag

Varit superdåligt på att uppdatera..
Hela början av veckan har varit väldigt rörigt och så har jag varit lite halvsjuk så då har jag inte riktigt orkat..

Igår tisdag började jag dagen med att lämna in bilen på verkstan men så blev den klar snabbare än planen så fick stuva om lite i min planering av möten.

Tömkörde Mollie på eftermiddagen hon va väldigt fin stundtals å ibland tyckte hon de va jobbigt å tvärnita å ställde sig med huvudet mot mig, suck fick kämpa på en stund med det..
Sen körde jag julia till västerhaningen och hon träna för John Hicky dock drog de över på tiden så vi var hemma kvart i elva vid stallet å då skulle Hubbe nattas å alla saker skulle in från lastbilen så jag va bra trött när jag kom hem somna utan å ens blunda innan..

Idag har oxå varit lite mkt, började på mitt provjobb kl. 7 å körde på där till 11 gick riktigt bra, efter det hem å gå ut en lite längre promenad med lucas innan jag åkte till mitt extrajobb i ett par timmar.

Jag va egentligen inte alls sugen på å åka till stallet men masade mig dit motvilligt å tänkte jag tömkör.. kom till stallet å insåg att de va hoppdag i ridhuset så kunde inte tömköra men Mollie behövde verkligen gå idag så jag tänte att jag får tvinga mig å rida å tackar mig själv för att jag gjorde det hon va såååååå fin!!!
Hon var lugn, bärde sig själv å jag kunde verkligen fin lira på övergångar utan tjaffs, flytta lite skänkelvikningar.. sen fatta jag galopp i vänster varvet det lätta varvet och hon va så lugn och bärig så himla kul!!! å va glad jag blev.. sen kom det in lite mer småhinder så jag skutta över ett par gånger för skojs skull och det gick riktigt bra det med hon va lugn hela tiden! riktigt riktigt roligt, det ger så mkt å tömköra, jag har varkligen underskattat det arbetet så ni anar inte.. kommer fortsätta tömköra minst 2 dagar i veckan nu, galoppen har verkligen blivit bättre av det och även bärigheten i traven har blivit bättre samt övergångarna.
Jag e verkligen glad för att jag red idag, ska försöka rida för nicole på fredag får se hur det går :)

Har lite ont i hjärtat över att Lucas inte har fått så mkt tid denna vecka, ska försöka gå upp lite tidigare i morgon innan jobbet å träna honom så han får jobba lite inför helgen, ska jobba på lördag så komemr inte kunna vara med hela träningspasset :( lite tråkigt men får nöja mig med några timmar iallafall av nyttig träning, bättre än ingen faktiskt :)

Ja jag ska försöka fortsätta hålla er uppdaterade av mitt liv :) !


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0