stallet

Började stallvistelsen med att släppa ut Mollie igen i en hage naken så hon fick lite sol på sig :) Myspys!
Där fick hon vara undertiden jag mocka å gjorde hö samt red hubbe!



Red Hubbe i ridhuset i ca 45 minuter, mest lösgörande i bogarna då han gärna skuter dem åt olika håll... Red först mkt i skritt å gjorde framdelsvändningar och bakdelsvändningar för att mjuka upp gamle man, sen travade jag på och ville göra öppnor utan att han skulle bara vika halsen å skjuta ut bogen, tog ett tag innan han gjorde det han blev lite upprörd på mig för det va tydligen jättejobbigt å göra öppnor. galoppa en stund han va fin där gjorde lite serpentinbågar med byten i varje båge, duktig ponny. Travade av sen å han slappna av riktigt bra!

Tog in Mollie å longerade henne i ridhuset, hon va jättepigg idag :) inte så konstigt hon har ju vilat i 2 dagar å bara longerats i 9 dagar nu.. funderar på om jag ev ska lägga fårskinn mellan sadel å hennes rygg å se om det går å rida så. Hon var fin på linan idag bytte nästan inte alls i vänstervarvet å betydligt mindre i högre.. vi får se hur det utvecklar sig :)



När stall turen var avklarad på sandö åkte jag till södra evlinge (Värmdö ridklubb), fikade med bästa Carin och hennes två döttrar Denize å Alizia :)
Vi hann även ta en sväng till bullandö å titta på när Lisa min gamla skolkamrat från Berga red Jack Carins nya hästapolle!
Frusen som en isbit åkte jag sedan hem... Nöjd med dagen :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0