stallet..

Då har jag varit i stallet å myst hela eftermiddagen.
Började med och mocka åt båda hästarna sen efter det longerade jag Mollie..

Har fått lite bakslag med henne då hon fått ngt konstigt utslag på ryggen och det går inte å rida för sadeln ligger precis där utslaget är.. lite tråkigt men bara å bita ihop kunde varit värre..
Hon va väldigt pigg idag å sparka ut om vart annat, haha söthäst. Hon är väldigt lösgjord i baken skulle man kunna säga :)

Sen fixde jag med alla höpåsar å körde skyttetrafik å hämta vatten till alla hinkar.

Gamelgubben Hubbe (Hudson Bay) skulle oxå ridas å det va supermysigt.
Red mycket mjuka spår i början å bara få honom att följa med i hela kroppen och bli mjuk sen körde jag på att han skulle gå jämt fram till handen och inte boga ut i hörnerna eller när man la en volt.. Jobbigt sa Hubbe men han va riktigt fin faktiskt å jobbade på bra.
Är otroligt glad över å få rida lite på hubbe nu när jag inte kan rida på mollan!

Varit lite nere idag så känts bra å kuna varit å badat med barnen å sen vara länge i stallet för å slippa känna att man e lite depp, eller jag en inte ledsen jag e bara inte glad.. jävligt grå kanske..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0