Torsdag

Här kommer Tosdag lite kortfattat...

Jag gick ut på morgonen för att köra lite träning med Lucas, började med lite markeringar och det gick bra.
Sen tänkte jag köra linjetag då jag kände att jag stod på en perfekt plats för det, mkt granskog på en spikrak linje och i mitten bara gult gräs, så svårt för Lucas och bedömma hur lång korridoren var men ändå lätt att gå rakt ut.

La ut på samma ställe hela tiden och först springer han rakt ut och sen när han själv tycker att han e där den ska vara så börjar han tyvärr sick sacka lite vilket inte är jättebra men jag forsatte lägga på samma ställe för och se om han kopplade att gå rakt ut längre.. mitt i linjetaget kommer en svart hund från ingenstans och börjar leka med Lucas som snabbt hakar på men efter några sekunder kom på sig själv med sin uppgift, duktiga hunden leta rätt på dammyn och kom in med både den och den svara hunden i släptåg, det visar sig att det är en tik och ser ut precis som en flatt...

jag tittar mig omkring ser inget och hör inget, hunden verkar väldigt glad över och vara med oss :)
Jag kopplar Lucas och börjar gå hemmåt då jag måste till jobbet och den lilla tiken följer med mig och Lucas till bilen så jag tar med mig henne hem och ringer polisen och anmäler att jag har hunden hos mig och åker sedan till jobbet..

På jobbet ringer polisen och säger att ägaren ringt in och saknar nu sin lille hund :)
Så vi bestämmer att de ska hämta henne på eftermiddagen då jag kommit hem från jobbet.

Lilla Elsa som hon så sött hette hade tappat bort husse i skogen rätt nära där jag tränade, hon ska för övrigt omplaceras..

Åkte ut till stallet sen och red Hubbe som va lite hostig så red inte så hårt, skritta mest å tog några vändor trav. Mollie fick vila :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0