tycker till

Jag har funderat på en sak, hur ord egentligen används...

T.ex. ordet SJUK det ordet betyder ju att man mår dåligt, lider av ohälsa.. själva ordet SJUKT används idag i många olika meningar som t.ex. denna va sjukt snygg, det är helt sjukt va bra den låten va.. osv. å då tänker jag på vad ordet egentligen har betydelse.. 
Det finns många såna ord i dagens samhälle som vi använder i meningar som egentligen har en annan betydelse än vad vi använder dem till..

Är inte det lite konstigt?  


Kommentarer
Angelica

Sv; Alla har svackor ibland. Men jag tror att jag har bestämt mig, jag kommer dra ner lite på hästar och tävlandet. Hur mycket vet jag inte ännu, det återstår och se. Tack för kommentaren, skönt att höra andras åsikter :)

2012-03-14 @ 22:04:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0