avundsjuka

Att folk ska vara så avundsjuka att de försöker trycka ner andra geonom att prata ner andra i dålig dager..

För mig kan avundsjuka vara både positivt å neggativt, att ha positiv avundsjuka är när man vill ha något som nån annan kanske har. Negativ avundsjuka är när man är så avundsjuk att man väljer å tycka illa om den personen fast den inte gjort något fel å prata illa om den inför andra.

När jag var yngre så hade jag en kompis som ägde en av sveriges bästa ponnyer, Jossan med ponnyn Hubbe.. Jag hade kunna varit avundsjuk på henne å valt att inte bli vän med henne å istället försökt å hitta alla fel som gick å sen sprida det vidare, men jag valde att bli vän med henne å lärde mig istället en massa fick åka med på stora tävlingar som sm å sånt.. visst jag var sjuuukt avundsjuk på henne och hennes fina ponny som fick rida på de stora mästerskapen men jag valde att istället få dela det med henne än att stå kvar på stallplan å se henne åka iväg å irritera mig på att hon tror hon e nått bara för att hon har en fin ponny å bla bla bla..

Jag fattar inte varför hästvärlden är så sjukt avundsjuka hela tiden, man måste ha den bästa hästen som e finast av dem alla, å alla nya grejer å märkesprylar ska det vara.. jag e själv sånn som vill ha de dyra märkerna å sånt där men inte för att folk ska tro att jag har mycket pengar utan för att jag tycker det är snyggt, jag står inte på en anläggning som folk tror är för rika utan vill stå där för att det ska passa mina behov.

Varför kan man inte bara vara nöjd med det man har å vara stolt över det? varför måste man hela tiden tävla mot varandra med grejer å prestige? jag kände så förut att jag hela tiden behövde köpa nya grejer, placera mig på tävling för att folk inte skulle klanka ner på mig å va jag kände mig stressad hela tiden, idag e jag så nöjd med det jag har.. jag älskar mitt liv med min häst å hundarna! sen kan man alltid få önska å drömma om massa saker men jag uppskattar ändå det jag har!!
Jag kanske inte bli lyckligare bara för att jag får tre skit fina hästar å kan åka land å rike runt med dem, det kanske är det här som e det perfekta livet? jag måste iallfall leva som om det vore det för å gå runt å drömma å bli avundsjuk hela tiden gör mig inte lyckligare.

Kan folk bara sluta snacka en massa dynga å bara älska sitt liv för vad det är, skit i alla andra å håll huvudet högt! så ska jag iallfall tänka i fortsättningen!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0