Debut!

Idag ringde klockan 4.30, trött men ändå lite spänd klev jag upp för att klä på mig mina vita ridbyxor som för övrigt inte sett sol ljus sen förra året i maj faktiskt på årsdagen 7 maj...

Allt flöt på i morse över förväntan bra, jag blev till och med orolig varför det inte hände något och nästan gick å vänta på att det skulle tappas ett avgasrör, släpet skulle hoppa av, punktering, tappa bilnyckel m.m av vad allt som hänt genom åren av saker som uppstått på just tävlingsdagar...
Men nä allt gick strålande på morgonen vilket ändå nånstans kändes som en bra start, väl på plats så gick vi banan jag anade ett stopp på framförallt 5an där de ställt halva däck under hindret men annars inga svårigheter.. Snällt byggt å så.

Longerade det lilla livet som inte alls ville busa av sig.. men men sen gick vi direkt till framhoppningen och hoppade fram, det blev lite tokigt på slutet när jag hoppade oxern och hon vill inte hoppa men jag var redan där otroligt nöjd med vår prestation då hon skött sig exemplariskt utan att ens försöka göra en antydan till å kasta av mig eller hitta på hyss..

Väl inne på banan fick jag lite dålig start hade velat rört mig ett par varv där inne men det var bara å köra på, fick ett stopp på ettan och ett stopp på tvåan sen tuffade hon på som om hon aldrig gjort något annat, blev paff när hon hoppa trean så fick riktigt dålig väg till 4ran, även otroligt glad över att hon hoppa femman som var lite tittigt.. men somsagt inte i en bom å hade förstått läget :)

I klass nr två hade de stoppat in en mur å då fick jag oxå lite ågren, har ju inte hoppat det sen jag var på Amcamp så det kändes lite motigt men bara å bita ihop. hoppade iallafall fram en gång på räcket å fick perfekt språng så jag hoppade inget mer utan gick direkt in på banan efter det, hon va med på noterna och flöt på hela banan. Hoppade muren utan problem och allt annat oxå, glädjen va hög när vi hoppade sista hindret å jag insåg att vi var nolla i vår första 95 cm start och fick en rosett med oss hem!!

Jag är så nöjd med min fina häst som verkligen levererat idag! Hon är så fin! :)

Det var vår första lokala tävling, det var debut i båda höjderna, det var vår första hoppning ute sen i august förra året så allt har bara gått såååå perfekt!
Nu vill jag bara ut igen, sååå mersmak!! :)

Försöker få ut en film imorgon på första starten, andra starten filmades tyvärr inte då madde gjorde ett tappert försök till att fota!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0