en plan

Inser att jag är i dålig planering just nu med hund å häst...
Mitt liv skulle verkligen behövas läggas upp i schema, jag har börjat med det lite lätt för och lära mig och följa det bara med vardags grejer.. så skulle snart behöva stoppa in djurens schema oxå.
Jag lämnar för mycket saker åt slumpen å hoppas på att min djur fixar det.. dåliga planeringar å så oxå, det måste bli bättre även om man inte alltid kan hålla sig till sitt schema så måste man ha en vardaglig plan för sitt arbete med djuren för att nå mål och delmålen.
Efter Mollies prestation i helgen kände jag att vi nog kan kvala till championatet som hela tiden varit mitt mål för henne och nu måste jag verkligen ha en plan för det oxå, veckor träning å tävlingar för att nå dit!
Min första kvaltävling kommer bli på hemmaplan Sandö den 20 maj inomhus vilket passar perfekt!
Det hoppas jag blir en kanondag och sen måste jag se över när jag ska ta de andra kvalen och ha en reservplan för att hon kanske inte nollar alla tävlingar..
Så denna vecka är tanken att det ska se ut såhär:
idag (onsdag) lätt joggning i ridhuset
Torsdag: tömkörning i ridhuset
Fredag: tömkörning i ridhuset
Lördag: Rida ut
Söndag: Vila
Måndag: lätt ridning
Tisdag: Hoppning?
Onsdag: Tömkörning
Torsdag: Vila
Fredag Vila
Lördag: lätt motion
Söndag: Tävling
Lucas träning måste oxå sättas på allvar nu!!
Så hans träning blir dock lite lidande när Mollie måste gå före..:
Torsdag: Träning
Fredag: Träning
Lördag: vila
Söndag vila
Måndag: Träning med Anna
Tisdag: Vila
Onsdag Träning
Torsdag: Vila
Fredag: Träning
Lördag: Vila
Söndag: Vila
Nu ska jag bara hålla mig till min plan oxå :)


Kommentarer
Lena

Hej, skulle inte du flytta från stall Bermar ? Eller har jag förstått fel? Lycka till på tävlingen.

2012-05-09 @ 23:18:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0