..

Då har tisdag morgonen gjort sitt..
Jag har fikat med min nya stallchef på Dellan i centrum sedan bokat tid för röntgen på Lucas och tränat lite hund..

Vi började med övningen för närsök vilket gick ganska bra, han börjar bli lite snabbare och förstå att signalen ger honom rätt att börja leta :)

Efter det gjorde vi inkallning med ryggen emot och det var riktigt svårt även idag! Haha! Men jag jobba på med det och började gå i vissla samtidigt så det var ändå rätt okej.

Sen blev det övning stopp signal, låssades lägga ut en dummy och skickade som ett linjetag och sen när han va vid området där han tror den ligger blåste jag stopp å det tog lite tid innan han stanna å kolla på mig då sa jag sitt å gick ut och berömde! Sen kasta jag en markering som han fick hämta, gjord det ett par gånger.

Efter det så fick han sitta vid sidan om och kolla på när cola fick två enkel markeringar vilket båda hundarna gjorde super, sen traskade vi hem :) så lucas fick avluta passet med att en annan hund fick jobba å han inte fick. Han va riktigt duktig!

Nu är ju målet satt för honom, ungdoms sm för retriver och spaniel den 26/8 så det är bara å börja nöta alla enkla saker! Å se till att han gör det snyggt :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0