Hund.

Tidsinställt inlägg :)

Jag funderar mycket på just nu ang hund, om en hund biter en människa ska den tas bort då? vad anser du?

Jag tycker att först skulle jag om det var min hund fundera på varför min hund reagerat på det sättet, har den visat tendeser förut? har den varit utsatt för något som gjort den osäker? kollat med personen i fråga vad som egentligen hände.. Jag tror att jag skulle avliva hunden om den verkligen bet illa, för då är det något som är riktigt galet. Om man nu inte pallar avliva sin hund då kanske man alltid ska ha den kopplad oavsett vart man är, hemma, stallet, centrum osv osv.. ha alltid hunden kopplad å då kan du ha kontrollen hela tiden..

men att låta en hund som bitit en människa gå löst hej vilt oavsett vart du är tycker jag är fruktansvärt oacceptabelt å rent ut sagt vidrigt, att utsätta andra människor för fara bara för att du själv tycker hunden e snäll mot dig å det hände ju bara en gång att den bet osv.. tror inte folk fattar att det är hundägaren som får betala om hunden skadar saker oavsett vad det är då det står i lagen.. om min hund springer ut i gatan å blir på körd så får bilen bucklor så är det jag som hundägare som får betala det..

Jag har blivit mycket hårdare med att ha hunden kopplad då jag varken vill att han blir biten av andra hundar men även inte att han ska bli påkörd eller liknande.. Det är mitt ansvar om det händer något å om jag inte har koppel så kan jag faktiskt inte på flera meters avstånd göra något om han ser ett rådjur å drar å sen blir påkörd.. mer koll på hundarna!!!

En lydig hund är en lycklig hund

Nä vissa människor borde inte få ha djur eller jo de kan ha vandrande pinnar..



Kommentarer
Julia - en blogg om hästar & MYCKET mer!

Hej sötnos<3 JÄTTEFIN blogg du har!!:D

Allt bra idag?

Kram

2012-05-22 @ 19:10:34
URL: http://juliaroz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0