söndag <3

Idag har jag haft kvalitetstid med mig själv och gjort det som känts bra för dagen.
Sov till halv tio i morse såå skönt å mysigt å bara få sova å mysa med vovvarna på morgonen. Sen blev det ÖB med mamma en snabbis å ut mot stallet för å titta till min lilla tävlinghäst.
Hon stod i hagen å myste när jag kom å jag ropade lite lätt från stallgången på henne å hon tittade upp å hejjade tillbaka <3 Det är då man inser vilken koll de har fast hon inte såg mig å hörde hon mig å det räckte för henne att försöka lokalisera mig å hälsa!
Pussade mest på henne i hagen innan jag åkte hem till mamma å pappa där jag åt lunch å badade Cola som va så smutsig ;)
Efter det bestämde jag å Madde för att träna lite å filma min hundträning. Lucas va taggad å gjorde klockan bra :) Närsöket gick sådär tror jag får lägga det lite på hyllan för det blir lite rörigt nu, han förstår inte riktigt att han får leta men vill det när signalen kommer igång men väntar snällt på ett komando sötvovve.
Sen la jag ut ett linjetag och vände om honom å la ut en markering, skickade på markeringen och sen vände tillbaka å tog linjetaget gick riktigt riktigt bra med både terrängbyte och diken ivägen! Duktig hund, rätt trött efter de övningarna så jag la honom en bit bort och tog Cola på lite enkla saker så hon oxå får göra något :) hon är mest busig å far omkring med är väldigt glad så vi skrattar mest åt hennes framfart :)
Nu på kvällen ville jenny ha prommis sällis så vi gick ut 20.30 å fastna först vid en lite amstaff valp länge å när vi gått en bit så kom en gammal stallkompis till oss så då fastna vi där å babbla.. hundarna höll på å dö va tråkig promenad de fått gå på.. sen släppte vi dem på stora fotbollsplanen då kom lucas å opera på att man kunde jaga rådjur så plötsligt stod vi med en hund kvar :) vi traska på och kom hem 22.15 haha ja nu e de trötta iallafall å jag med det blir öppning på jobbet i tre dagar nu.. så borde sova.
här kommer lite filmer:
Lucas gör klockan:
Lucas gör markering och linjetag:
Sist men inte minst det ni väntat på!! Debuten på mollan:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0