sponsor å support

Tänker mycket kring detta med sponsor och support av inte minst ens föräldrar då jag ser det ofta och överallt, t.ex. föräldrar som mockar åt sina barn, gör höpåsar, kör dem till och från stallet/tävlingar osv..
Att vara förälder till ett barn med hästintresse kräver tid, förståelse och en jävl* massa pengar.. Jag har världens bästa föräldrar som kunna gett mig möjligheten att rida på ridskola när jag var liten och sen även kunna låta mig ha häst och släp. De finns där och har kört mig till tävlingarna när jag var yngre, broddat inför tävling, filmat å hållt i de snälla hästarna. De har stöttat mig i motgångar och delat min glädje i framgångar, de har peppat mig när det varit svårt och även skrattat med mig när det varit lätt.
Att förstå att vara hästägare är inget man bara är utan det kräver tålamod tid och planering.
Nu när jag är äldre så är det så mycket det går med på tävlingar och hejjar på mig, de kommer på vissa hoppträningar och tittar. Sen är de även hundvakt åt mig och får ibland fast det inte vill vara hundägare i regn å skur..
Det mina föräldrar gör för mig uppskattar jag så mycket, utan dem hade jag inte kunnat ha häst eller hund!!
För mig är detta något jag uppskattar, för mig är detta gott nog att som hästförälder ska göra för sitt barn om ens det.. men så finns det föräldrar som mockar åt sina barn, de gör höpåsar å fyller vattenhinkar VARJE DAG! Asså på allvar, jag hade nog fått panik om min mamma stod och mocka åt mig varje dag för att jag själv ska kunna rida, prata med stallkompisar osv.. Har man inte häst/ponny för att man ska göra allt åt den? pallar man inte å göra allt kanske man inte ska ha egen häst? har jag fel?
Folk kanske tror jag e avundsjuk? nä inte det minsta för jag tycker att ens föräldrar ger så mycket bara när det låter en ha häst, sen ska den står där och ta hand om den oxå för att man själv inte orkar..
Alla ni som låter nån annan göra grovjobbet å ni själva bara rider, varför har ni det så? jag bara undrar.. för mig är det ett dilemma..
Tack världens bästa mamma och pappa för allt ni gör för mig, hundvakt som hästskötare!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0