tävling

Idag har det varit tävling :)
Började i morse med å svänga förbi jobbet för å fixa ett presentkort till bästa värmdö ekipaget idag på tävlingen. Sen även hinna med å byta bild då vi skulle flytta på släpen innan dagens tävling drog igång.

I stallet sen var jag faktiskt mest nervös å yrade omkring, så ostrukturerad åå aa.. inte som det brukar vara, visst kan jag va nervös men i morse va jag äckligt nervös..
Det försvann iallafall när jag skulle sadla för då kom min favvo låt på radion så då blev jag mest peppad å kände fan vilken bra dag det kommer bli :)

Longerade lite innan framhoppningen, hon va rätt lugn, lite spunkig vid uppsittningen men annars väldigt snäll å lugn idag trotts att hemma inte såg ut som det brukar :)
Hoppade väldigt fint å så på framhoppningen, sen blev det rätt lång väntan på att få komma in på banan då det var en clearound å folk som vill få hoppa om..

Hade en plan när jag red in om att rida runt hela ridhusen i båda varven vilket jag gjorde å hon tittade inte på nått idag :) så skönt! Känslan i första klassen kändes lite rörig i säg då jag e van vid att hon e rätt vinglig å står emot lite men idag så gjorde hon inte det. Rev 2 hinder men är vädligt nöjd med henne då hon inte stoppa å tramsa :)

I klass nr 2 debut i 1 meter :) hoppade jag inte fram alls då jag kände att hon varit lite för cool å kände att hon kanske inte var så pigg. I andra klassen hade de kombination med 2 galoppsprång å två linjer som va lite knepiga.
Mollie hoppade finare i denna klass, tyvärr fick hon med en bom men jag e så nöjd med debuten i 1 meter, det kändes riktigt bra å hon flöt på och bakade av lite själv och sådär :) Himla fin va hon. Kändes att hon e med på noterna nu :) :)

Filmer å bilder kommer såklart :)
Nu laddar vi om inför enskede den 6 juni


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0