torsdag

I morse så blev det först stallet och fixa mollie som fick vila idag då hon va lite trött igår.. kände att vill inte dra ur henne all energi hon har då hon bara e 4år så jag läste av henne igår å ger henne en dag till å återhämta sig!

Lucas och Cola fick köra vatten apportering idag vilket dom tyckte va såå kul!
Vi började med en parkering och när lucas simmade ut å hämta den kasta jag ut en annan på ett annat ställe så jag kunde skicka han på ett linjetag sen å det gjorde han grymt!!

Bytte plats till ett annat ställe med mera vass å sånt för å öka svårighetsgraden men han gjorde lika bra då :)
sen fick han sitta passiv en stund å Colan fick köra sitt race en stund, Cola e mest glad över å få göra något så man har inte så stora krav på henne ;) lucas skötte sin pasivitet riktigt bra :)

Sen skickade jag honom på en som Cola inte hittade och han fick jobba en stund å så förvirrade han bort sig då blåste jag stop signal å helt från ingenstans så stannar han upp tittar på mig och jag kan då skicka honom åt höger med handen och säga "så" han grepper direkt å simmar åt det hållet å hittar dummyn då blev jag sååå glad!! trodde inte han skulle göra det men jojo det gick galant :) lovely!!

Sen övade vi lite stopp på land gick väll itne lika bra men det är bara och nöta på helt enkelt, träning ger färdighet å det är så kul och se sin unga hund utvecklas och lära sig! Man verkligen får jobba tillsammans med sig hund, lära honom tillit och förtroende för mig som förare, att han lyssnar på mig och mina komando samt litar på mig och det jag säger och tillsammans så når vi nya höjder och bättre resultat! så himla kul, vi startade lixsom i november med lite träning och idag har vi kommit mkt längre än vad jag kan drömma om med stor hjälp av min vän Anna som stöttar mig och lär mig hur jag ska göra, det är sååå tacksamt å ha den hjälpen och vännen som hon är för mig!

i morgon fortsätter vi med iaf stopp träningen och det blir nog lite bad då med ;)


Kommentarer
Sandra SG

hej fin blogg

2012-05-25 @ 15:08:03
URL: http://saaandis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0