träning



Träning hos Anna idag var givande och nyttig!!
jag lär mig massa nytt varje gång jag e där å får små hemläxor tills nästa gång vi ses :)

Idag började vi med två linjetag som gick bra :) mycket hålla kolla på min och hans kropp men fick ändå till det bra.

Sen kom det svåra en utlaggd dammy som han inte visste om pluss att anna stod å störde på en annan plats, klart han ville springa mot hennes håll då han trodde det var där den var utlagd då han e van att det personen som står ute som kastat nått i närheten.. så det fick vi verkligen nöta på å måste låna Madde nån dag å träna extra på det ;)

Sen fick han köra lite markeringar å dolda linjetag på vatten vilket han gjorde S T R Å L A N D E !!! vilken hund! han lämnade av klockrent efter vatten apporten, skakade inget å kom upp på land å sprang direkt till mig, vilken lycka!!! härliga hund!
Vi fick även träna lite på land med att gå över en sandhög å att han skulle komma tillbaka samma väg, något som oxå måste tränas mera på..

Sen fick jag lite tips på om hur jag ska börja med stopp signal, så det kanske jag ska göra i morgon bitti :)

natti!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0