trött

Trött människa..
Får ofta frågan hur hinner du med?! å det undrar jag ibland oxå hur jag hinner med livet..
Jag borde planera livet bättre så kanske jag skulle hinna ännu mer ;)
Men att ha en hund(ibland två å ibland 4...) som jag ska träna med och så har jag en häst och för att få det å gå ihop kan jag glömma sovmorgon när jag börjar 11 på jobbet å gå upp kvart i fem när jag börjar kl 6..

Allt pyssel för å få ihop tiden med mina djur å lite slapp på soffan innan sängdax å såklart mycket hjälp av familj och vänner så går faktiskt mitt liv rätt bra ihop.
Frågan kommer då, tröttnar du aldrig? jo klart som tusan att jag tröttnar, framförallt på hästar då det kräver mest planering.. Hund kan man ju lite alltid ha med sig medans hästen måste man åka å se till samt mocka till det blir lite svårt å ha med sig en häst lite överallt å sådr, så vissa dagar kan det ta emot å åka till stallet..
Sen äre ju alltid mindre kul å ha hund när det spöregnar å e 5 plus.. då kan det kännas motigt å gå ut en morgonvända.

Men för övrigt är jag rätt nöjd med hur mitt liv ser ut just nu, det krävs planering och struktur för å få det att gå ihop, det krävs lite vilja och verkligen älska det man gör. Sen unna sig ibland en vilodag eller en sovmorgon är viktigt!
Att få någon att ta hästen ibland är oxå viktigt så man lite slipper det ansvaret för en dag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0