burr

Jag gillar hösten för att den är otroligt vacker när den blir så där härligt färggrann och så men det jag inte tål är kyla.
 
Jag fick för ett år sen sjukdomsdiagnosen Fibromyalgi nått man knappt kan uttala ;) Det gör att jag får ont i kroppen under höst och vintern, ibland väldigt påfrästande och jobbigt framförallt när jag får ont.
Jag har svårt att hålla mig varm och mina leder sluta fungera och jag får ibland väldigt ont på olika ställen.
 
Man kan lixsom enda dagen vakna med att det strålar en hård smärta ur knät utan att man gjort sig illa, två dagar senare då har handen svullnat upp och man kan inte avända den. Det har varit jobbigt när man vill rida men inte kan. Om jag åkt och ridit i ett annat ridhus och blivit kall så kan jag ha feberkänningar i några dagar efter, ont i kroppen osv.. Därför klär jag på mig ordentligt med kläder, jag ser ut som typ en micilingubbe från september till april/maj utan och överdriva, gärna långkalsonger, mjukisbyxor och termobyxor, moonbots underställs tröja, fleecetröja, jacka och dunväst, mössa, halsduk och vantar, jag klarar mig itne annars.. Därför mår jag egentligen bra av och åka utomlands lite under vintern för att tina upp kroppen lite :)
 
Så nu sitter jag och kollar på vinterkläder, jag har haft min Fjällrävenjacka bra länge nu, den är fin men nja vill kanske ha något nytt mer ok att åka till stan i osv.. kollat runt lite och känner att fan även om jag itne ska rida på heltid så tycker jag nog kingsland gör snygga kläder även till vardags..
 
Kingsland är ett hästmärke från Norge om jag minns rätt, de gör snygga kläder som jag gillar :)
Så det kanske blir en sån vinterjacka att ha till vardags!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0