...

Tror vi görjar med hoppträningen.
 
Att vara i stallet är rätt okej, det är inte så att jag tycker det är jobbigt att hennes box är tom..
Hämtade in Claudia från hagen och gjorde henne i ordning för hopplektion hon har knappt hoppat sen jag var på terrängträning med henne i juni..
 
Hon var taggad idag :) lite springig och slår med huvudet..
men jag försöker och rida mer tekniskt på henne än och försöka ta henne med styrka för det går inte.. först red vi bommar i trav det är typ hennes värsta hon tycker det är onödigt skit på backen man lika gärna kan ta med sig...
sen red vi lite skänkelvikningar och förvänd galopp med byte över kavaletti.. Det blir ltie rörigt mellan oss i komunikationen framförallt med den förvända galoppen.
 
sen gick vi över till och hoppa linje med oxer och planka det gick ganska bra dock lite fort, hoppade även kombination som gick okej, lite vingligt och sådär precis som första gången jag hoppa henne i våras så blir hon lite hal som en ål emellanåt och hon är över 170 cm så jag är rätt liten på henne..
 
sen skulle vi hoppa bana vilket gick bra tills jag skulle hoppa oxer in i kombination och det blev en spärr i mitt huvud som alltid när det är oxer in i kombination varför vet jag inte men varit samma sak med mollie dock hoppar mollie alltid men claudia gör det inte och då brast det för mig.
jag grina som ett litet barn och bara sa jag vill ha min häst tillbaka! ingen är som hon ingen!!
Då grävde de typ ner hinderna så jag skulle komma över dem och klart det gick men jag grät typ hela passet sen och saknade min häst.. min fina prinsessa! man saknar inte något sålänge man har det, när det sen är borta inser man hur mycket något betyder för en egentligen.
 
Hon betydde otroligt mycket för mig, hon var en perfekt häst för mig. jag saknar henne så! jag vet att jag inte har råd att ha en egen häst och att jag bara måste acceptera det. men faaan va ont det gör! det gör så jävla ont att jag typ vill lägga mig ner och skrika! elelr bara åka och hämta henne på direkten.. men hon är inte min mer.
 
vill åka och hälsa på henne snart om ett par veckor när det värsta släppt..
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0