lever

Hemma efter en spännande helg då jag igår gick upp tidigt och styrde min bil mot kumla tävlingsplats :)
Där skulle vi ha möhippa för Totta och jag skulle knoppa hästarna innan hon hann komma dit så jag knoppade bägge hästarna och blev klar precis tills hon anlände och jag sa bara detta är min sista gång jag är hästskötare innan du gifter det betyder att jag bestämmer hur dom ska se ut och även du,
hon skrattade gott åt knopparna och då sa jag bara det blir värre... haha..
 
Det blev det hästarna var pyntade med rosa och hon fick en rosa slöja att bära på hjälmen under hela dagen så ingen kunde missa detta :)
 
Hon som ropade in på framhoppningen roppade hela tiden efter "lilla frun" det va så roligt :)
Totta placerade sig i 110 med mulle och mimmi oxå i 110
 
Vi avslutade kvällen med kräftskiva och kvällsfodring av hästarna..
 
I morse upp tidigt och städa ur där vi bott och sedan mot tävlingsplatsen igen idag ingen utstyrsel utan som vanligt men ville ändå kolla lite på hästarna..
 
När vi stod och vänta på Totta som hoppat Cartan så lastade det ut en häst där som va så jävla mager att den typ såg ut att komma från vanvårderi grejs, den va så sjukt smal.. jag pratade med överdomaren och hon tyckte lika så den hästen trotts att den bara skulle gå 110 avb B åkte in på veterinärkoll och fick sedan startförbud! Allvarligt ser man inte hur sin häst ser ut och att den inte är i tävlingsmässigt skick? läs TR!! det första som står där är att hästens välbefinnande går först, jag är så lättad att överdomaren och veterinären tyckte samma för det var inte mer än rätt att den inte skulle tävla när den va så mager..
 
Mulle blev sedan 6 i sin 120klass vilket var så roligt!! han har gjorde debut åp den höjden dagen innan med 4 fel och blev dubbelnolla dagen efter fantastiskt liten häst :)
 
 


Kommentarer
Nina

Undrade just vad du hade blivit av hela helgen!! Haha :)

2013-08-25 @ 22:16:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0