lucas

Lucas och jag har varit borta på tullgarn (hölö) och tränat med en annan hund.. först fick vi två markeringar med en kajja och en mås det gick väll sådär men han tog dem tillslut dock dåliga avlämningar men jag lägger inte så stor energi på det jag berömmer allt han gör och bara bara försöker ha kul med honom och fåglar han ska förknippa detta med possitivt arbete! det ska vara kul och hämta dem.
 
sen tog vi kajja, skata, mås, trut, hare och and i ett sök med lång väg ut till det. Lucas fick börja och han hämtade and och hare utan problem antagligen för att han hanterat dessa två tidigare i början på sommaren. sen var han ute och pekade ut truten men gav sedan lite grann upp och den andra hunden fick ta in resten av viltet.. vi lekte lite med lucas och fåglarna sen för att jobba upp lusten av att ha dem och det går ganska bra..
 
han är bara oruttinerad och lite osäker jag hoppas verklgen jag kan jobba upp honom under veckan, i morgon bittis ska jag ta ut han igen och typ bara kasta omkring fåglarna och ha så himla roligt, inga krav eller liknande vi ska leka med dem lite grann :)
 
sen gick vi ner till vattnet och han har så dragning till det, första anden blev det lite försvårt och han stannade i vattnet och skakade och kom sedan halvdant in med den, sen nästa tog jag upp boll och när han va på väg in kastade jag med bollen, han droppar fortfarande fåglarna vid mina fötter men han kommer in med dem utan att skaka och då får han bollen no big deal helt enkelt...
 
är lite osäker inför måndag men vi får kämpa på helt enkelt och hoppas på det bästa.. i morgon är en ny träningsdag helt enkelt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0