Mina hundar

Tänkte köra en liten återblick om mina hundar..
Man ser i namnen vart de kommer ifrån, första ordet i varje namn är deras kennel namn och det betyder att de kommer från den kennel.
 
Alfons "DarkFlyer´s Going Wrong Sandpiper"
2008.09.11-2011.03.09

Världens bästa hund, en sån hund som alla borde få ha som första hund! Alfons var totalt okompliserad, snäll och lugn. Egen personlighet och alla verkligen alla som träffat honom minns honom och jag har fått höra att det var den ballaste hund de träffat.. han var en hund som berörde folk in i hjärtat. Han räddade mig från botten och tillsammans med honom tog jag mig tillbaka till livet från en depprtion, när jag började må bättre ja då blev han sämre.. nästan som jag verkligen fått låna en ängel på riktigt! han blev antagligen förgiftad av råttgift, på slutet var det mer ett argsint skal en min älskade hund, han försökte bita veterinären och jag valde då efter några dagars behandling att låta honom somna in då han inte blev bättre och han hade väldigt ont och blev mer och mer aggresiv :( han var världenas snällaste hund innan han blev sjuk, han va världens coolaste hund och inget berörde honom han va en riktig slit och slänghund man kunde göra alla förarmissar han bara fanns sig och gjorde det som han trodde va rätt fast matte gjorde fel :)
 
 
 
 Lotus "Flatterhafts Christoffer Walker"

Lotus kom in i mitt liv som 6 månaders valp, han va en rar liten kille men väldigt vek och rädd för hästar, han bodde hos mig i 1 år men kom aldrig till ro hemma hos mig. Han blev aldrig av med rädslan för hästar och han var svår och jobba med då jag är rätt framåt som förare och han vek så blev det ofta tokigt. När jag valde att flytta till hästgård så kändes det som att han aldrig skulle trivas där då han somsagt var rädd för hästar. Jag valde att omplacera honom för hans bästa och han hamnade i Huddinge.
 
 
 
Lucas "Explicit Party Crasher"

Ja honom känner ni redan och han kom in i mitt liv i april 2011 :)
 
Cola "Explicit Fame & Fortune"

Cola skulle bo 2 veckor hos mig i november 2011 för och få komma bort från kenneln. 2 veckor blev 4 månader sedan fick hon åka hem i 1 månad och i april 2012 har hon bott hos mig på heltid och verkar trivas bra med det :) Hon är 9 år nu och har kronisk borellia som kommer och går till och från, vi är glada så länge hon orkar med .
 
Milton "Explicit Drive By Love"

Med diskustion fram och tillbaka med uppfödaren så kom vi fram till att jag skulle utöka med en hund till eftersom vi inte vet när Cola inte orkar mer, Lucas har aldrig varit ensamhund mer än då Cola flyttade hem och det var då han började äta upp saker och väggar så för att inte rubba honom så kom vi fram till att bättre att han har en kompis den dagen Cola försvinner så han inte blir otrygg igen. Milton är halvkusin med Lucas, han är otroligt mycket starkare individ än Lucas, Milton kan vara ensam hemma redan nu fast han bara är 10 veckor. Han är mer trygg i sig själv påminner mer om min första hund Alfons. Det ska bli otroligt kul och få ha denna individ hemma hos mig.
 
När jag bestämde mig för och sluta med hästar så kände jag att all tid ska gå till hundarna. Jag brinner verkligen för dom och älskar att jobba med dem. Man kan tycka oj tre hundar hur kommer det och gå.. hundvakt osv. Jag tänker det får lösa sig, sen är det som jag skrivit Cola vet man aldrig när hon försvinner, min magkänsla säger att hennes sista sommar var nu och att när hösten kommer och det blir kallt igen så tror jag hon kommer få ont igen och då är frågan om hon ska få bo hos sin riktiga matte sista tiden.
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0