morgonpasset

morgonpasset skulle vara enkelt..
 
han fick en markering av måsen och det gick bra han släpper dock lite innan mig men han tar den iaf..
 
skatan däremot är ingen favorit, så måste verkligen försöka läsa på om jag kan göra något åt det på så kort tid.. jag blev nästan lite osäker idag på om jag verkligen ska starta honom samtidigt när det blir skott och så kanske han blir mer triggad och intresserad.. vi kan ju itne mer än och avbryta provet och få en nolla..
 
sen lekte jag lite med milton och skatan han skulle man vilja ha med på provet istället han bär fågel med stolthet dock komemr han sådär på inkallnig ;)
 
funderade en stund och tänkte lucas älskar och sno saker från cola så om jag får henne att ta skatan så kommer lucas försöka ta den.. så jag började kasta hej vilt och då blev den genast mkt intressantare om cola skulle ha den ;) då tävlade dom om den och han vann.. jag är itne orolig att han ska bli hård i munnen eller att de ska bråka om den för cola ger sig om lucas vill ha den och han är redan så lös i munnen med fåglarna så känns inte som att det är något problem..
 
laddar nu om med lite vila till ikväll kl 19 då kör vi igen med Åsa och Ronja :)
hoppas det går ltie bättre framförallt med avlämningarna.. vi kämpar på helt enkelt..
sen tror jag att han får vila lite på torsdag från detta och vi gör om det på fredag och sedan söndag i grupp..
får se om det släpper för honom när vi tränar i grupp då han brukar bli taggad av det.


Kommentarer
Nina

Skumt för jag har alltid hört att det är dom vita fåglarna som är jobbiga och duvor med sina små "dunfjädrar" . Soda tog däremot en levande skata som hon så fint levererade. Var inte jätteglad men fick klart för mig att hon inte har något emot varmt vilt.

Svar: har hört det jag med..
teamsommar.blogg.se

2013-08-21 @ 17:56:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0