regn..

Gick ut i regnet för och träna..
valde och ta ängsmark idag så han inte har någon referenspunkt att gå efter.
 
började med och skicka cola på markeringar så han fick vänta på sin tur, sen trigga jag honom med och säga andra namn för och se att han inte bara drar för att han hör någon säga något...
Det gick väll sådär :/ namn som slutar på S betyder spring antagligen för att han slutar på S.
 
Traggla det ett par gånger sen blev det dolda linjetag som oxå gick sådär, det va mycket stopp och inkallning för att börja om då han inte gick på rak linje eller åt fel håll. märks att vi bara tränat linjetag på rak väg och då tappar han lite vad vi gör och kör lite av en hm markering/sök istället..
 
så idag jag endast nöjd med att stopsignlaen och närsökssignalen sitter vilket är lite positivt..
men det här med att han inte sitter kvar har han ju börjat med nu de senaste veckorna vilket är skit tråkigt men har en dag kvar och försöka få det lite bättre men man ändrar ju inte ett betende på en dag..
samma sak med linje vi får köra linje i högt gräs i morgon oxå bara för att få in lite mer känsla.
 
på lördag åkeer jag och madde tidigt till västerås, anmäler oss och sen är planen att ta en liten promenad försöka hitta vatten så han får bada lite sen försöka göra nån markering eller två och bara försöka klargöra för honom att han ska stanna.. sen kommer jag nog försöka mellan varje ruta att fånga upp honom igen..
 


Kommentarer
Emilia

Vilken klass startar du i på FM? :)

2013-08-08 @ 21:04:59
URL: http://ilsanosbaccara.blogg.se
N

Snälla ! Be Madde rapportera ( om hon hinner och har lust förstås) vi håller alla tummar och tassar som vi kan och så önskar jag att jag kunnat vara på plats och supporta !!!!

2013-08-08 @ 21:20:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0