sökande

Att jaga efter någon annans beröm, uppmärksamhet m.m är bara onödig energi, intala dig själv istället att du är bra så slipper du fundera över om någon annan tycker det!
 
Så känner jag just nu, att jag mest jagar bekräftelse från andra att jag kan och är duktig på det jag gör... men resultaten kommer ju ändå med t.ex. mina djur.. där får men stark och klar bild på hur jag är, sköter sig djuren och gör en bra tävling så har jag ju uppenbarligen gjort ett bra jobb med dem, det är ju lixsom inte slumpen som avgör att det går bra... om jag har missat något i min utbildning av dem så kommer de oxå att visa sig.. varför ska jag då söka någons bekräftelse på det?
 
nä det går bara åt onödig energi att försöka tala om för andra vad jag gör och de ska säga att jag gör rätt.. min magkänsla och mitt reslutat borde räcka för att jag ska veta att jag är bra, jag gör rätt!
 
Jag är bra och jag är bra på det jag gör, jag kan alltid bli bättre men jag försöker å det är viktigast!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0