Träning

Red Cartan i morse för jag hann bara rida en häst innan hoppträningen med Claudia.
 
Cartan va pigg och glad, vi galopperade på stor gräsäng och han va tokladdad ett par varv sen kunde man börja plcoka upp honom och försöka galoppera lite mer runt och samlat, han va lite sämre i vänstervarv än höger.
han ska till kiropraktorn i morgon så får hon kolla upp honom.
 
Sen åkte jag och hoppträna Claudia, vi red på annat bättre idag jag gillar egetnligen inte det bettet alls.. men hästägaren tycket jag skulle pröva så tänkte att okej då får jag pröva det.. i början gick det sådär hon blev väldigt orolig i munnen men det är just det bettet är känt för så försökte bara reda ut det på bästa sätt..
efter nästan hela passet så kom vi till samma plan och gjorde en bra sista runda.
 
Min läxa nu är att ta fram 3 positiva saker från träningen och en neggativ.. så här kommer dem:
1. Bra språng
2. Hon lyssnade bättre
3. Att jag var ganska nöjd efter
 

1.Hon slog med huvudet och va upprörd över bettet.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0