Träning

Träningen med Lucas gick så sjukt bra att jag typ skuttade hem från skogen av lycka :)

Började träningen med att gå löst fortgående vid sjön sen stannade jag där vi brukar bada till vardags, jag har olika platser för träning och bad, för att hundarna ska ha skillnad på jobb och inte. Där satte jag dem och kastade sten precis som om jag kastade Dummys detta för att hundarna ska sitta kvar men om någon råkar sticka får de ändå ingen belöning i vattnet. Båda hundarna var riktigt duktiga och satt kvar fast jag triggad mycket!

Vi gick vidare till skogen, där la jag ut närsök det är små små dummys mindre än en mobiltelefon som man gömmer under gräs och liknade, det gäller att hunden använder näsan och verkligen jobbar i lugnt tempo för att hitta dem. Det är väldigt bra och nyttigt. De två första gick fort, de andra blev lite svåra och den sista fick vi leta efter tillsammans men han gav inte upp utan fortsatte men som sagt det är svårt och kräver ork för huvudet..

Sen kastade jag markeringar mot honom och så fick cola hämta för att han bara ska sitta still och vänta. Hjärntvätta sitt stanna kvar. Mitt i det kom en barnfamilj och cykla förbi men han va super duktig och satt still när de passera.

Sen fick han två dolda linjetag dock har vi varit på samma plats tidigare för en vecka sen. Han va sjukt duktig på första, andra tappade han lite men hämtade hem helt klart godkänt! Han var pigg och glad idag så rolig att träna!!

Sen fick han och cola bada på sin vanliga badplats där vi inte tränar :)
Nu har jag bestämt att åka till landet i helgen och träna där på nya marker.

Jag ska skriva i ett annat inlägg vad alla begrepp är så som linjetag markering osv :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0