Utställnig

Denna vecka är en så kallad utställningsvecka :)
Jag ska ställa ut på söndag det var ju ett tag sen vi var på utställning (maj sista gången...)
 
Vi ska till Solvalla och ställa det är endast 26 hundar i rasen så det kommer gå fort vilket är rätt skönt.
Så hur laddar man upp för en sån dag då?
 
Jag brukar bada Lucas i mitten på veckan, gjorde det i tisdags sedan trimmar jag någon eller några dagar efter om jag inte ska på en utställning där uppfödaren befinner sig. Sen låter jag honom vara tills dagen innan eller samma dag och då badar jag om honom igen samt fönar honom för att få bästa volym på pälsen..
 
Sen kan man bara kolla av dem på utställningsplatsen om allt ser ok ut eller om nån toffs sticker fram efter badet och sen ska man in i ringen..
 
 


Kommentarer
Nina

Nu har du supertäcket också så allt kommer bli så mkt lättare. Du slipper föna ... Tänk på att om du lägger på täcket direkt efter duschen så blir det ganska kallt. Jag brukar lägga på ett varmare täcke ovanpå ett tag tills utställningstäcket känns varmt och torrt. Tänkte på lederna

2013-08-30 @ 13:27:37
Nina igen

Ska jag hålla tummarna ????

2013-08-30 @ 15:21:06
Sverigeryttarna, Lina

Kan vi slå besöksrekord på bloggen idag? Lämna en kommentar och du får en tillbaks!
http://sverigeryttarna.horseworld.se/

2013-08-31 @ 18:35:30
URL: http://sverigeryttarna.horseworld.se
Ann

Lycka till imorgon, önskar vi från ett regnigt Funäsdalen
Tror det kommer att gå kanonbra för er

2013-08-31 @ 19:58:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0