värsta som finns

Det värsta som finns är när ens djur tas i från än eller när de är sjuka.
 
Skulle träna med Åsa ikväll, släppte lös lucas som sprang av sin energi bort till platsen där vi skulle träna, vi la ut sök till Ronja Åsas hund medans kollade jag och Lucas på, han låg ner hela tiden och flåsade mest.. men va tyst så det kändes ju bra :)
 
sen var det vår tur jag skickade ut honom han sprang igenom hela söket och pekade typ ut vart allt låg sedan tog han åter igen måsen.
Han hämtade två änder oxå men det var motigt, det finns inget driv i honom han är lixsom helt blank, jag försökte peppa och kasta Dummy men han va helt off :( han vägrade ta haren och kråkan..
 
vi prövade med markeringar och det gick sådär, han hämtade in dem men det tog låååång tid och totalt oengagerad.
 
vi slutade där med honom jag kände mig rätt ledsen och fundersam.
Smsade med uppfödaren som sa att jag skulle ta tempen på honom och han hade 39.6 i temp, inte bra..
 
ringde bagarmossen och vi pratade lite om hur han är och hur länge han varit dålig på och äta, jag uppfattar ju att han krånglat med maten i snart 3 veckor man får kämpa vissa dagar för att få honom och äta andra dagar äter han inte alls å ibland äter han okej... men om man sitter och ger han godis då äter han mest på högersidan.. så vi får se om han har ont i munnen :( annars kan det vara något festingburet och det fasar jag över!
 
håll tumamrna för att min älskade älskade hund blir bra! <3 klarar itne av att han försvinner ifrån mig förtidigt, den resan har jag redan gått igenom med en hund innan.. min älskade Ängel Alfons som togs ifrån mig för tidigt! Lucas måste bli bra!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0