ärlig.

Jag är rak och jag är ärlig, jag är rättvis och öppen.
 
Tror folk antingen klarar av det och andra inte. Jag kommer aldrig ändra mig om jag inte vill det och jag kommer aldrig ändra mitt grunkoncept. Rak,ärlig och rättvis.
 
För mig är det viktigt att man gör det man förväntas och göras, ibland blir det tokigt men då får man försöka rätta till det och be om ursäkt för vad som hänt eller inte.
 
Men jag får ofta höra att jag är precis så som person att folk får höra det dom ibland behöver höra vare sig dom vill eller inte, de får höra det dom förtjänar och höra, tycker jag någon gör fel ja men då säger jag det rakt ut och tydligt samt befogat. Sen kan ju den personen välja att ta åt sig av kritiken eller skita i det men jag är öppen med min kritik precis som jag hoppas andra är mot mig. Jag är lite uppväxt så att man är rak, ärlig och rättvis alltså om min mamma tycker att jag har en tråkig ton ja men då säger hon det på direkten och jag får då kanske tänka till att oj lät inte så trevlig i svaret fast det inte var menat så och då ber jag om ursäkt.
 
att be om ursäkt eller förlåtelse är i mina ögon inget nervärderande tvärtom det gör en människa stark, stkarka människor vågar se sina brister och fel och kan ta asnvar för sina handlingar och stå för vad som hänt även om det itne kanske var det smartaste gjort och då be om ursäkt/förlåt. En stark människa vet om vad den är mindre bra på och försöker jobba med det.
En svag människa är den som inte kan förstå att den gjort fel utan utgår ifrån att det är fel på alla andra samt när den gjort fel svarar med att bli arg och skylla ifrån sig istället för att be om ursäkt för det som blivit fel osv.
 
Jag är inte felfri på något sett, jag har många mindre bra sidor hos mig men jag ser en styrka i mig att våga vara rak, ärlig och rättvis samt kunna se när jag gjrot fel och försöker ändra på det och det gör mig till en stark person.
 
 
 


Kommentarer
Sara, Maya & Vimsa

Ärlighet varar längst! Och det är ju bättre att vara ärlig och säga vad man tkr direkt, än att sedan säga något bakom ryggen liksom..

Ja, en del tar åt sig och en del inte. Men då kan dom/den fråga "vad menar du med det?" eller något så det blir rätt tolka. Folk tolkar så mkt idag... Alldeles för mkt!

Det är bra att du är rak på sak! Stå på dig! =)

2013-12-04 @ 20:50:36
URL: http://www.saraleppanen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0