...

Något jag har svårt för och jag hoppas andra oxå har det är att frysa ut någon, vissa kallar det mobbing men jag tycker att mobbning är när man skriker och gapar elaka saker efter folk i grupp. 

Att frysa ut någon är kanske tyst mobbning, man säger inget och stänger ut folk så de får känslan av att inte få vara med och tillhöra gruppen.

Det gör ont i mig och jag blir riktigt ledsen när det händer såna saker, för mig får alla vara med kort, tjock, lång, smal etc. Jag är uppväxt med att alla ska få känna att de tillhör gemenskapen och att alla är välkomna.

Jag undrar vad som rör sig innanför pannbenet på de människor som inte kan låta alla vara med, det händer alltså varje dag världen över att många barn, ungdomar och vuxna inte känner sig välkomna i gemenskapen i skolan, på jobbet etc. Varför? Varför kan man inte låta alla få vara med? Varför ska man låta någon vara utanför? 

Jag själv fungerar så att jag mår dåligt om jag vet att någon annan blir utanför när jag ska hitta på någon med kompisar och vet att en sitter hemma själv.. I skolan ville jag alltid att alla vänner gick med på lunchen etc.

Vad är det för fel på människor?

Tyst utfrysning är lika vidrigt som att skrika elaka ord efter någon..





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0