bokstavskombinaton

Bokstavskombination vilket ord... finns det egentligen något som är det? eller är det bara ett annat sätt och säga "det är något fel på dig du är inte en normal människa, här får du ett gäng bokstäver som beskriver vad det är för fel på dig"
 
Alla människor är olika, vi är individer. Vi har olika behov av olika saker.
 
Jag har fått diagnosen ADHD, jag har till en början inte velat säga det öppet till varken arbetsplatser eller kompisar. Jag skämdes över att ha en Bokstavskombination, Adhd för mig var en person som lätt blev arg, slogs och inte hade någon somhelst kontroll på känslorna.
Adhd är så mycket annat än det. Jag har en väldigt bra kontroll på min aggrition, jag kan dock bli irriterad som vilken människa som helst dock har jag svårt och vara tyst. Jag är öppen med att när jag tycker saker är fel så säger jag det högt, det kan göra andra obekväma. I lilla landet lagom håller man det mesta för sig själv och sen talar man om för någon annan vilken idiot kollegan/kompisen/syskonen m.m, det är en klassiker men jag är lite tvärt om jag säger stop detta är fel.
Jag älskar och jobba, jag kan jobba på i högt tempo och mycket men jag har svårt och säga nej och svårt och avgöra när jag har för många bollar i luften, en annan människa kanske tar på sig 3 jobb medans jag tar på mig 10 jobb. Jag vet ju att jag klarar varje jobb var för sig men jag kan inte avgöra attt alla 10 jobben samtidigt är för mycket.
 
Jag visar mina känslor, väldigt tydligt. är jag ledsen ja men då gråter jag, är jag glad ja då skrattar och och är jag arg ja men då är jag det.
 
Jag har svårt och konsentrera mig, svårt och sitta still när jag förväntas göra det. Men det betyder inte att jag inte kan arbeta, det gäller bara att jag blir så lite störd som möljligt och vet vad som förväntas av mig. Kommer jag till en arbetsplats och min chef säger de här 4 sakerna ska göras nu och du har såhär mkt tid på dig, du får sen lägga upp det som du vill men du måste vara klar med dem inom tiden ja men då gör jag det.
 
Jag tänker mycket, otroligt mycket tankar hela tiden ibland hinner man inte sortera dem och då kan det bli lite kortslutning. Jag kan spruta fram ider, jag tänker och säger högt. När det är problem som ska lösas har jag redan lösningen på dem innan jag ens tänkt fördigt, därför behöver man inbland någon som tänker ett steg längre efter min lösning. för jag ser bara lösningen och gör sen kan det vara så att den lösningen var bra i tanken men sen kommer efterkonstruktioner och då kanske den var mindre hållbar en än annan men det hjälper ändå folk att tänka till i mina banor och finna en annan lösning.
 
Jag är bra på många sätt! Jag har ADHD och de har gett mig otroliga förutsättningar till att vara JAG! Jag är jag och jag kan bjuda på så mycket till andra bara de även förstår hur jag är. Jag kan försöka nöta in infon men känslan av att vara jag är jag ensam om :)


Kommentarer
Emmie

Jag tycker du är störtskön å har tyckt det sen vi gick i samma klass å jag struntar i om du har adhd eller nått sånt..
Finns nog ingen som gett våran klass så mycket skratt och glädje som du gjorde i skolan å man minns dig och bara ler över hur kul vi hade tack vare dig.. =)
Å tycker du är en underbar människa utöver det också såklart! =)

2013-07-31 @ 18:39:58
URL: http://lsgroom.blogg.se
Ann

Johanna, jag är helt övertygad om att vi alla har någon form av bokstavskombination. Oavsett vilka bokstäver det handlar om är vi precis som du säger "Alla människor är olika, vi är individer" vilket för mig innebär att vi alla duger. Tänk om det vore tvärtom - att alla vore lika, vilken otroligt trist värld vi skulle leva i. Var rädd om Dina bokstäver, det gör dig till en unik person - både jag och Sune kände direkt att du var en härlig tjej då vi mötte dig för första gången.
Om inte du vore du, skulle inte Lucas vara sådan fin hund som han är.
Kram Ann

2013-07-31 @ 23:40:57
Nina

Önska att jag var mer som du och sa saker direkt till den eller de som det berör. Idag sa jag ifrån direkt och fick halv ångest för att jag sa vad jag tyckte. Måste träna på detta och vill personen inte umgås med mig då så får det vara.

2013-08-05 @ 18:16:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0